30.11.11

Kirsimoos Amaretto ja mandlilaastudega

Tegelikult oleks ma võinud ju sellest moosist rääkida juba siis kui kirsid just valminud olid ja mul nende puhastamisest täielik küllastus oli- ma pakun nii 12 liitrit sai neid kindlasti kividest vabastatud. Enamik läks sügavkülma. Aga siiski - oli mul juba toona plaan pista suvepäike ka purki ja jõulude paiku neid jagama asuda. Moos on mõnusa mekiga ja huvitava tekstuuriga sest laastud jäävad hamba alla veidi krõmpsuma. Tulevaseks suveks siis retsept kah:

1 kg kirsse
1 dl vett
500 g moosisuhkrut
0.5 dl Amaretto mandlilikööri
100 g mandlilaaste

Puhasta kirsid kividest ja pane koos veega potti. Kuumuta keemiseni ja keeda keskmisel kuumusel 5 minutit.
Lisa moosisuhkur ning keeda tasasel tulel 10 minutit. Eemalda moosi pinnale kerkiv vaht*.
Lisa mandliliköör ja mandlilaastud, sega kergelt läbi ning tõsta pott tulelt.
Jaota moos steriliseeritud purkidesse ja sulge kohe õhukindlalt.

Retsept Nami-nami vahendusel pärit 100 rooga sarja raamatust "Hoidised" (Maire Suitsu, Lia Virkus, Angeelika Kang)

1 kommentaar:

  1. Ma sõin just täna seda moosi koos munavalgekoogiga, hää moos on :)

    VastaKustuta

Vidinas ilmnes viga