17.05.11

Minu igapäevane salat


Ideaalne salat saab minu jaoks siis kui on täidetud mitmed tingimused: esiteks peab olema salatikaste super!, teiseks võiks olla seal sees peale "heinte" ka midagi põnevamat. Minu jaoks kohustuslik on kreeka pähklid ja feta-kuubikud. Kolmandaks on meeldiv kui salat on hästi krõmpsuv ja mahlane. No ja nii ma siis võiksingi ainult salatist toituda (enamasti siiski lihatükk lisaks:). Igapäevaselt harrastan järgmist kooslust varieeruvas suhtes ja varieeruvate komponentidega:

pott frillice (või mõnda muud hästi krõmpsuvat) salatit
2 tomatit
pisem pikk kurk
kümmekond redist
soovi korral paprikat
rohelist (sibulat, murulauku, tilli, karulauku, ürte....)
pool purki feta-kuubikuid (oliividega või ürtidega)
50g purustatud kreeka pähkleid

Salatikaste traditsioonilistel alustel: 1 osa veini- või palsamiäädikat või hoopis sidrunimahla ja 3 osa head extra virgin oliiviõli. Korraga teen 300ml kastet valmis ja sellest jagub üheks väga suureks või paariks keskmiseks salatiks.
Mina lisan kastmele alati juurde paar küünt hakitud küüslauku, 1 kuhjaga tl Dijoni sinepit, soola, pipart, suhkrut või mett ja suur lemmik on ka Hispaania salatimaitseaine (a la Meira). Maitsesegu puudumisel lähenen loominguliselt...

No ja siis ma loksutan selle kõik purgis läbi ja lasen päevakese seista. Hea on kui kaste on koguaeg külmkapis ootamas juhuks kui tabab ootamatu salatiisu. Kevad-, suve-, sügishooajal on mul see tingimus täidetud.

Kergemat isu!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Vidinas ilmnes viga