21.10.10

Kräsupea


Tütre pisisünnipäevaks sai seekord kräsupeatort. Imehea ja väga mõnusalt mahlane. Natuke nikerdamist rohkem kui ma tavaliselt viitsin:P Mina kasutasin põhjade vahel ja peal külmutatud kirsse - andsid paraja hapuka meki lisaks. Retsept pärit "Tordiraamatust" ja copy-paste Elise blogist(aitäh tema nobedatele näppudele!):

Põhi:
3 muna
2 dl suhkrut
2 dl suhkruga kondenspiima
200g hapukoort
1 tl söögisoodat
3 dl jahu
2 sl kakaopulbrit
Täidis:
800 g hapukoort (20 või 30 %)
1,5 dl suhkrut
*soovi korral marju või banaanilõike
Glasuur:
50 g tumedat šokolaadi
1 dl vahukoort
1 sl võid
2 sl kakopulbrit
Põhjade vahele:
hapukat moosi

Põhjad:
Aseta ahi 200 kraadi juurde soojenema.
Vahusta munad suhkruga. Lisa kondenspiim, hapukoor ja soodaga segatud jahu. Sega kõik ühtlaseks tainamassiks.
Vooderda kaks 26 cm läbimõõduga lahtikäivat koogivormi küpsetuspaberiga. Vala ühte vormi pool taigent ära ja küpseta 200 kraadi juures 20 minutit.
Teisele poolele tainale lisa 2 sl kakaopulbrit ja sega läbi. Vala teine osa tainast teise koogivormi (või samasse kui see välja on tulnud) ja küpseta samuti 200 kraadi juures 20 minutit.
*Heleda taina võib ka veidi teiste mõõtudega vormis küpsetada kuna see lõigatakse tükkideks ja suurus pole nii oluline.
Jahuta mõlemad põhjad maha.
Lõika pruun põhi horisontaalselt pooleks ja kata alumine kiht moosiga. Kata teise põhjakihiga.
Täidis:
Tükelda hele põhi väikesteks kuubikuteks.
Sega hapukoor suhkruga ja lisa tainakuubikud segule.
*Kata põhi marjade või banaaniviiludega.
Vala hapukooresegu pruunile põhjale ja aja ühtlaseks või tekita keskele väike kuppel.
Glasuur:
Sulata vesivannil šokolaad ja või. Lisa vahukoor ja kakaopulber ning kuumuta keemiseni.
Nirista glasuur koogile ning tõsta külmikusse terveks ööks tahenema.


6 kommentaari:

  1. Ma ei teadnudki, et vana hea Kräsupea nii elegantne välja näha võib, rohkem harjunud seda platskarbis ühtlase massina kohtama:) Väga kaunis ja isuäratav!

    VastaKustuta
  2. Ma tänan! Kui ma nüüd aus olen siis ta mu tavalisel valgel koogialusel ka nii kaunis polnud, aga eks tuleb teha edasiarendusi ilusa kräsupeani jõudmiseks või siis kaunistavam koogialus vaadata :)

    VastaKustuta
  3. Mul käis ükspäev just kräsupea isu üle, aga kannatust polnud, et terve päev heaks muutumist oodata. Kompotikirssidega meeldib mulle ka kõige rohkem. Suvel saab veel eriti ilusa tordi, kui maasikatükikesi peale saab puistada.
    Ja muidugi see alumine pilt on jälle kohe eriti isuäratav. Käi ja vesista :)

    VastaKustuta
  4. See taldrik on mu meelest imekaunis, et ära selle peal pildistamist küll lõpeta:)

    VastaKustuta
  5. Oleks mul vaid ka selline koogialus- peab hakkama antiigiärisid kammima :)

    VastaKustuta

Vidinas ilmnes viga