27.10.10

Janssoni kiusatus



Ma arvan, et paljud võivad öelda, et ei söö kala nii tihti kui peaks. Ma olen parasjagu kalaroogade lainel. Janssoni kiusatust kiitis mu ema. Proovisin siis ka ära - heeringaga. Retsept sai ise kokku klopsitud.

1kg kooritud kartuleid
400 ml vahukoort ja vajadusel lisaks piima
200g heeringafileed (soolatud ja õlis nt) (üldiselt peaks vist tegema seda rooga kiluga:))
4-5 suurt Peipsi sibulat
50 g riivitud juustu (mustas pakis Gouda oli väga hea)
1/2-1dl riivsaia
võid
veidi soola, viie pipra segu

- koori kartulid ja lõika kangideks
- lõika sibulad ja hauta pannil õlis pehmeks
- määri ahjuvorm võiga
- pane pool kartulitest ahjuvormi põhja, peale hautatud sibulad ning seejärel heeringafilee tükid - peale raputa piprasegu
- lisa ülejäänud kartulid ja lisa veidi soola ja veel pisut pipart
- vala koor vormile nii, et see kataks kartulid (kui puudu jääb siis lisa veel piima)
- sega riivjuust riivsaiaga ja raputa vormile
- kõige peale säti mõned võitükid
- pista ahju 225 kraadi juurde umbes 40 minutiks ja vähenda kuumust 200 kraadini ning veel pooleks tunniks (ema soovitas mul enne lõpliku väljavõtmist proovida, ega kartul pole tooreks jäänud- olenevalt sordist ja kangide jämedusest võib see juhtuda)

1 kommentaar:

  1. Väga südamlik retsept, mis ilmselt paljudele Rootsi lastele vanaema juures käimist meenutab. Pilt ka justkui vanaema kokaraamatust, kaunis:)

    VastaKustuta

Vidinas ilmnes viga